CHATEAU BAMBI [BE]

Exploration #52 (testo italiano a fondo pagina). The current castle was built in 1889, after the original castle was completely destroyed by a fire. It is not entirely clear what the castle was for: it would be a retirement home for the elderly, a convalescent home for children, a location for a summer camp and even a brothel.
After the Second World War the castle was converted into a luxury hotel. In 1997 the castle was used as a tourist function under the new owner. Walkers, cyclists and motorcyclists could stay here while they could walk in the surrounding forests. In 2006 the hotel was declared bankrupt and the beautiful building was abandoned and forgotten. Messages appeared in 2011 that the building would be restored to its original state, but the location became the target of vandals. The house was robbed and destroyed in a few years. The garden of the castle is nowadays an area where airsofters can enjoy themselves.

Esplorazione #52. L’attuale castello fu costruito nel 1889, dopo che la struttura originale fu completamente distrutta da un incendio. Non è del tutto chiaro a cosa servisse il castello: potrebbe essere stato una casa di riposo per anziani, una casa di convalescenza per bambini, un luogo per un campo estivo e persino un bordello.
Dopo la Seconda guerra mondiale il castello fu trasformato in un hotel di lusso. Nel 1997 è stato adibito a funzione turistica dal nuovo proprietario. Gli escursionisti, i ciclisti e i motociclisti potevano soggiornare qui e passeggiare nei boschi circostanti. Nel 2006 l’hotel fu dichiarato fallito e il bellissimo edificio fu abbandonato e dimenticato. Nel 2011 sono apparsi messaggi che annunciavano che l’edificio sarebbe stato riportato al suo stato originale, ma il luogo è diventato il bersaglio dei vandali. La casa è stata derubata e distrutta nel giro di pochi anni. Il giardino del castello è oggi un’area dove gli airsofter hanno la possibilità di divertirsi.